Procházka 16 - Po Semenci i na útes

4. března 2012 v 22:04 | Das |  Falčí
V sobotu jsem vyrazila na procházku i s vedlejším účelem než jen vyvenčit psa a projít se - chtěla jsem nafotit makro fotky, ale nakonec se stal objektem focení i pes. Stejně jsem skoro všechny makro fotky smazala, vůbec nebyly zaostřené.. Zpátky k procházce... (A těší mě, že jste si nový zbůsob zpracování článku s procházkou oblíbili, takže to tak zpatlám znovu. ;) )

Nejdříve jsme šli opět kolem řeky, ale opačným směrem a po druhém břehu než na poslední zveřejněné procházce. Pak jsme zabočili nahoru do kopce k rozhledně, kolem které jsme pokračovali do lesa. Jestli se ptáte, tak ano, zas do Semence. Chvíli jsme pokecali s jednou paní, která venčila své dva švýcarské honiče a jednoho ratlíka a už jsme si to štrádovali zatáčkou na kraj lesa.

Z jedné strany jsme měli les, z druhé pole, které se brzo změnilo v louku. Po chvíli jsme se vynořili na malé louce, kterou mám tak ráda.. Nevím proč, ale líbí se mi tam a vždycky se těším až se na ní vynořím.
Na kraji stojí mohutný jehličňan, přišlo mi, že jako bych ho viděla poprvé.

Našla jsem kus tlacku a Falčí si zaaportoval.

Klacek jsme nechali klackem, našli jsme skoro neviditelnou cestičku a zas se schovali do lesa. Na tomhle lese miluju, že je tu tolik cest, že nikdy nevím, jakou si vybrat. Fotila jsem si mechy a kůry stromů, Falčí se rozčíleně pořád pro mě vracel. A jelikož bylo teplo (kolem 10°C), pěkně funěl s jazykem až na vestě.

Přiznávám, že jsem na chvíli z cestičky sešla a zmateně ji mezi stromky hledala. Naštěstí jsem zahlédla širokou cestu, v kterou se nenápadná cestička mění. A že se po té cestě jde krásné! Když shlédnete dolů z prudkého srázu, tak lze zahlédnout Lužnici třpytící se na sluníčku a když zvednete hlavu nahoru, uvidítě také strmý svah, stromy a nebe. Ta cesta je totiž v prostředku nehorázně strmýho a velkýho kopce k řece.

Falkouš má oblibu válet se na kopci. Komické, jak potom sjíždí pomalu dolů. :D

Široká cesta se opět změnila na skrytou cestičku, díky které jsme se dostali na cestu vedoucí k chatkám u řeky. Pustili jsme se po ní nahoru. Po levu je potok, doufala jsem, že se Falčí aspoň napije, ale nesvítí tam sluníčko, takže byl zamrzlý.
Po dlouhé výšlapu do kopce jsme došli na křižovatku čtyř cest. Zvolili jsme si tu, která zatáčí doleva. Vlastně jsme šli z části celé cesty po značkách, ačkoliv to nebylo mým úmyslem a neřídila jsem se jimi. Vždycky si chodíme, kudy se nám zlíbí.

Po nějaké chvíli jsme narazili na potok, tak se Falčí občerstvil.

Nedaleko jsem zahlédla strom, na kterém bylo těch turistických značek až až. To teda nevím, kdo se v tomhle může vyznat. My jsme zabočili směrem po svíticí zelené, protože jsem se chtěla stavit na bodu zvaném Překvapení.

Na Překvapení vede široká cesta, ale brzo se mění v úzkou cestičku mezi trávou a lesem. Byl tam spadlý strom, tudíž jsem se málem zapletla do loňské trávy, ale nakonec jsme to zvládli oba dva.

Překvapení je vlastně skála/útes nad řekou. Je z toho místa krásný výhled. Bála jsem se, aby mi Falkouš neletěl do řeky, takže jsem mu dala kolem krku vodítko, když jsem se připlížila ke kraji, abych si ten výhled vyfotila.

Následně jsme se vrátili trochu zpátky a zabočili na cestu, kterou vůbec neznám, měla jsem jen mlhavé ponětí, kudy může vést. Vlastně jsem tam už asi dvakrát třikrát byla (brácha tam dole u řeky má pozemek, ale už tam, myslím, nejezdí), ale to je dobrých šest let zpátky. Takže jsme šli znovu podél Lužnice. Tu jsme však brzo opustili a vydali se směrem od ní, abychom se vrátili do známých míst a nevyšli z lesa (aspoň jsem se domnívala, že kdybychom nešli tudy, kudy jsme šli, tak bychom skončili na silnici nebo u hájovny). Po nějaké době jsme přece jenom skončili na silnici vedoucí ke střelnici, tak jsme jí přešli a pokračovali po známých cestách ven z lesa..

...a zase se zjevili u rozhledny. Zapadalo slunce, takže jsem pro lepší pozici vylezla nahoru, abych nafotila pár fotek. (Aspoň ty se povedly!) Falčí mě samozřejmě následoval. A málem mě shodil ze schodnů, když jsme šli dolů. Jsou totiž příšerně úzké a malé. :D

Docela jsem čuměla, když už jsem v civilizaci na kostelních hodinách spatřila, že je třičtvrtě na šest. Vůbec bych nevěřila, že jsme byli venku tři hodiny. Nelituju, těším se na jarní prázdniny, kdy budu mít na dlouhé procházky čas. :)

Komentáře

1 Kaya* Kaya* | Web | 5. března 2012 v 10:04 | Reagovat

boože :) on je taký zlatý!A tá fotka,ako sa kotúľa dole kopcom :D:D:D chcela by som to vidieť na živo :-D

2 Any Any | E-mail | Web | 5. března 2012 v 11:23 | Reagovat

krásnej psík :)

3 Veki Veki | Web | 5. března 2012 v 16:03 | Reagovat

Máš úžasné štěstí, že si můžeš kdykoli vyrazit do lesa. Taky si nemůžu stěžovat na místo svého bydliště (v tomto ohledu), ale celkově si myslím, že by lidem tak prospělo, kdyby si takhle vyrazili...
Krásný pejsek. Miluju tyhle velké psy... z takových těch malých jsem na nervy. :D

4 ♥Mája ♥Mája | Web | 5. března 2012 v 16:22 | Reagovat

jak jinak povedený článek,i fotky :)
škoda,že tu nejsou ty fotky makro,těšila jsem se na ně( a vůbec by nevadilo,že by nebyly zaostřené ;D )

někdy třeba zase můžeš natočit video,jak sjíždí hafan dolů z kopce :)

a fotky? 3. a 4. od konce si mě oslovily nejvíc :)

5 Qliz Qliz | Web | 5. března 2012 v 16:25 | Reagovat

3 hodiny ? Páni ! To musel být falčí totálně unavenej !
Závidím vám les.U nás máme jen ten strašidelnej, bezcestnej les.Mít tam cestičky, chodím tam pořád :))
8 fotka ze shora mi přijde jak z nějakého filmu :D Ale všechny jsou krásné .))

6 Hakky Life Hakky Life | Web | 5. března 2012 v 16:31 | Reagovat

Hezkej pes :)

7 M!Sha M!Sha | Web | 5. března 2012 v 17:14 | Reagovat

ja psíkov strašne ľúbim a tvoj je naozaj krásny a zlatý :DD ♥

8 pavel pavel | Web | 5. března 2012 v 17:35 | Reagovat

Krásná dokumentace. Taky mám rád procházky lesem. Už aby bylo jaro. :-)

9 F. F. | Web | 5. března 2012 v 17:38 | Reagovat

JJ diky za koment :)
Neboj, pohyb jeste bude :) dnes v podvecer

10 Erin Erin | E-mail | Web | 5. března 2012 v 17:51 | Reagovat

Falčí je prostě dokonalej pes! :-) Rony odmítá aportovat... horší bylo, že ho v pátek někdo pustil. Otevřel mu branku, pustil ho z řetězu. Někdo cizí nám prostě pustil psa. Ztratil se i z řetízkem, obojkem, jenom jsme našli na cestě karabinku... byla jsem z toho úplně v prdeli. Promiň, že se takhle vyjadřuju. Každopádně ho policjati našli a máme ho zase doma :-) Pořád je na ostatní psy agresivní, hlavně na psy. Fenky jsou v pohodě. Cvičíme jako divý, ale já už se asi nikdy nezbavím strachu, že bych ho měla mít puštěného na volno.
Je to vážně bezva, mít psa už od štěněte... si vytvoříte takový ten vztah a poslechne za každou cenu, alespoň na přivolání... :-)  :-)  Jinak je prostě nádhernej :-)

11 ♥Mája ♥Mája | Web | 5. března 2012 v 17:52 | Reagovat

těším, a moc ;D,a určitě je :)

12 Madalajn Madalajn | Web | 5. března 2012 v 18:11 | Reagovat

Pěkné fotky,moc :-) Taky bych si vyšla,zrovna v tak krásném počasí ale sama se bojím,nikdy sem moc nechodila sama,vždycky mě doprovázel můj nejvěrnější .. :-(

Sendy se taky válel,všude a ve všem,vždycky se pro mě vrátil nebo se otočil a čekla než dojdu :D Byl a stále bude přítelem v mém srdci..Výhled na tu řeku je krásný,já myslela že je to jezero :D ..

13 Skau Skau | E-mail | Web | 5. března 2012 v 18:14 | Reagovat

Jojo taky znám.. s začne se jako nenápadně ochomejtat kolem foceného oběktu a když ani pak npopojdu tak do mě strká aby jsme jako už šly že ho to neba..:DD

Jinak Falčí je opravdu povedený psisko.. Myslím že oblibu válet se z kopce dolů nemá jenom Falčí Lexouš takhle jezdí v zimě a pak mi nestačí ručník..:D protože jak on se dokáže v tom sněhu zmáchat to by nikdo nevěřil.. A koukám že nejse  m jediná s úchylkou focení turistycký značek. Kolem našeho domu jsou jenomsamé modré..:( Ale to vůbec neva..:a dneska se chci pustit konečně do dávání tech fotek porotže jsem se byla dneska zase projít a zase jsem neodolala focení¨... nevím jak ostatní, ale mě se nejv líbí ten přechod ze zimi do jara najdnou máte záběr na sněhem nedotčenou louku a na druhé straně se v lese ještě  pěkně brání slunečnímu svitu několikero chuchvalců sněhu..:D Ach..:)

14 Januska Januska | Web | 5. března 2012 v 18:17 | Reagovat

U nás bylo taky nějak 10 stupnů teplo "konecne" :D jinak jak se válí  :D :D jinak pěkné fotky

15 Erin Erin | E-mail | Web | 5. března 2012 v 18:27 | Reagovat

No, tak já jsem s Ronym nejvíc venku, trávím s ním nejvíc času, prostě ho nejvíc z rodiny cepuju. :-)
Co si budeme povídat, dlouhé vodítko je fajn, ale... taková ta volnost, kdy ti jde prostě u nohy jenom tak sám, bez kusu provazu... prostě to ylo mým přáním, holt se ale budu muset smířit s tím, že něco v životě nevyjde. Já jsem celá posraná strachy, jenom vidím, jak proti nám jednou šla paní s boxerem... kdybysme je oba neměli na vodítku, tyhle by to vzali tak, dokud by jeden z nich prostě nepadl.
A hele... buď ráda, že je Falčí vůči ostatním takový... loajální. Jasně, asi to taky není úplně v pořádku, když mu vypráší kožich nějaký malý smeták, ale Rony by se do něj pustil. Normálně by po něm skočil... A já nevím, asi to má v krvi. Bůh ví, co se s ním dělo, než přišel do útulku a já mám někdy pocit, že buď na procházkách brání mě, nebo na zahradě svoje území. Protože když už byl dvakrát mimo zahradu, nikdy to nevypadalo, že by se sám vrhnul na cizího psa, a že těch příležitostí bylo. Mohl se s jakýmkoli psem venku poprat, nevěřím, že žádného nepotkal. Ale nic se mu nestalo, prostě byl v pohodě, s nikým se neporval. Ale jakmile ho mám na vodítku venku, je to v háji a dovoluje si i na čivavu! Což bylo docela vtipný, protože posledně jsme šli kolem plotu, kde na nás začala ječet právě nějaká čivava, Rony zavrčel, ona se staženým ocasem odběhla a přiběhla s něměckým ovčákem... :-D Samozřejmě po sobě začali hned štěkat jako pominutí. Sousedi mají obrovskou německou dogu... ale s tou Rony prostě jenom běhá kolem plotu. Sem tam na sebe štěknout, nebo zavrčí, ale nechovají se k sobě tak zle...

16 Madalajn Madalajn | Web | 5. března 2012 v 18:43 | Reagovat

Sendy mi v životě nebyl lhostejný,vždycky ho budu milovat a nikdy na něj nezapomenu.Možná ti přišlo že je mi lhostejný protože jsem pořád psala o štěněti apod. ale to moná jen proto,abych prostě přestala tak na něj myslet.. včera se mi u jeho hrobečku vynořilo všechno - jak na mě čekával u dveří,vždycky mě doprovodil až ke dveřím a pak čekal jetli se ještě za ním nevrátím,miloval když jsem se mu věnovala i minutu.. Můžu říct že mě i miloval ale ne tak jako já jeho... !

17 DOGGIE DOGGIE | Web | 5. března 2012 v 18:56 | Reagovat

Jj, irský setr se mi taky moc líbí :)
Jinak pěkný článek a Falčí je moc krásný pejsek :-)

18 Erin Erin | E-mail | Web | 5. března 2012 v 19:13 | Reagovat

Už jsem ho tak chvíli měla... ale stejně... kdykoli se může prostě splašit a už ho nedohoním... ale tohle budu praktikovat :-)

No, on taky není úplně můj, jde jenom o to, že se mu nejvíc věnuju a nejvíc se o něj starám, no :-D

19 Peťa a mazlíčci Peťa a mazlíčci | Web | 5. března 2012 v 19:20 | Reagovat

Tak to musela být boží procházka. Já takové ty "tříhodinovky" plánuji asi až na léto. Mám už vyhlédnutých pár tras kterými budeme chodit :) A mimochodem krásné fotky :)

20 Madalajn Madalajn | Web | 5. března 2012 v 19:34 | Reagovat

No jo,je to pro mě hrozná ztráta,považovala jsem ho opravdu za nejlepšího přítele..přátele se mi nevyrovnaly,on byl můj nejlepší přítel,teď jeho místo zaujmula Ajka ale ona prostě neni Sendy.Proto potřebuju psa :-) ..

21 nanypise nanypise | Web | 5. března 2012 v 19:58 | Reagovat

dekuji za com na mem webiku :-)

22 NicQ NicQ | Web | 5. března 2012 v 20:05 | Reagovat

Mám taky psíka... Jinak já na procházky dříve chodila pak se Melisce utrhl obojek a já vlastně nikdo z rodiny se neodhodlal koupit nový :D Zítra se kouknu do zveráku :D

23 Madalajn Madalajn | Web | 5. března 2012 v 20:10 | Reagovat

No jo.. už radši žádné kecy o Sendym,večer jinak neusnu z akutního bolení hlavy zbůsebené břečením..naprostým šílenstvím z řvaním..

Jak to de ve škole?

24 Iris Iris | Web | 5. března 2012 v 20:19 | Reagovat

Náhodou fotečky josu pěkný :-) taky se těším, až vyrazím do přírody, vezmu našeho hafana a malýho a půjdem :-D
jinak děkuji za komentář, ještě mám v záloze kosa i kosici, jak jsou v hnízdě ;-)

25 Moniska Moniska | Web | 5. března 2012 v 20:26 | Reagovat

Taky jsem byla s Beníkem na dlouhé procházce. Šli jsme na místo, odkud je nádherný výhled, miluju se kochat přírodou, nádherný pohled je na řeku, jak se třpytí na slunci :-)

26 Skau Skau | E-mail | Web | 6. března 2012 v 15:29 | Reagovat

Ale jo Klidně se přidám.. akorát budu mít asi spíš modrý značení protože okolo nás se moc značek jiné barvy nevyskytuje..:)ale kdybyh si se psem zašla dál než na naše pravidelé okruhy tak bych asi našla značky jiné barvy..:) Jinak  Lexouš je křížěnec bernského Salašnického a Vlčáka..:)
Jasně jasně.. už se na tom pracuje Nejprve dám fotky z té procházky v neděli a potom z té procházky v úterý..:) :D

27 Madalajn Madalajn | Web | 6. března 2012 v 17:47 | Reagovat

To já mám naopak,v prvním mám lepší známky protože se mi v zimě líp učí :D němina,učí nás takový tlustá paní co má věčně mastné vlasy :-D
Já ve škole?Roubování za 5 jinak zatím samé :-) ..

ale prosimtě,oni budou rádi za někoho s dvěma dvojkama,uvidíš že se tam dostaneš :-) A pokud ne,na odvolání by tě určo vzaly ale myslím že tě vezmou i tak!:-)

28 Dendomačiatko Dendomačiatko | Web | 6. března 2012 v 18:39 | Reagovat

Ach jaj, to muselo byť krásne popoludnie... :) Krásny text doplnený krásnymi fotkami. Inak tá druhá zhora a tretia zdola - mmm, nádhera! Falčí je samozrejme tiež krásny :) Chcela by som tiež vidieť ako sa kotúľa dole tým kopcom :D

29 Rosie Rosie | Web | 6. března 2012 v 19:44 | Reagovat

máš moc krásného pejska :p závidím :p

30 F. F. | Web | 6. března 2012 v 20:33 | Reagovat

Ted jsem vlezla podruhe na tvuj blog a konecne si precetla clanek :)
Koukam ze bydlis asi nekde u lesu, taky miluju kdyz si muzu jen tak vyjit do prirody kde nikdo neni :) je to fajn odreagovani, mas i pekne fotky, cim je fotis? :)
Nejradeji taky chodim s nasim psem na prochazku, bohuzel ten se jen tak vyfotit neda :D

31 Madalajn Madalajn | Web | 6. března 2012 v 21:03 | Reagovat

Aha a co je na Jirsíkárně?:D :-)

Jo je jich dost,těch barev :D Oficiální jsou krásné ale myslím že ty neoficiální jsou taky skvělé,třeba s puntíky jako dalmatin nebo skrvnkami,škoda že takové barvy FCI neuznává ale zas by jich bylo moc.. :-)

Jo ještě furt čtu,dneska jsem ani nečetla,šla jsem se nachystat do školy a vzpoměla jsem si že píšem z fyziky takže dobré no :-D ..

32 wildcatz wildcatz | 7. března 2012 v 18:55 | Reagovat

my mame taky pejska.dalmatyn :-)

33 Rodaw Rodaw | Web | 7. března 2012 v 20:30 | Reagovat

Úžasné, jako vždy :-)  :-) Krásně jsem se u fotek přenesla do lesní atmosféry. Taky se strašně těším na prázdniny, na dlouhé procházky :-)
Můj pejsek dnes byl na operaci a půjde nejspíš na další, takže z toho jsem taková smutná :-(

34 Gray Mouse Gray Mouse | 7. března 2012 v 20:39 | Reagovat

velmi krásné fotky :-) máš nádherného pejska :-)

35 Vicky Vicky | E-mail | Web | 8. března 2012 v 20:18 | Reagovat

moc hezký popis a fotky :-)
taky bych chtěla, aby můj Maxík byl takový loajální :) Toho na chvíli pustím z vodítka a uteče mi :-(

36 Vicky Vicky | E-mail | Web | 8. března 2012 v 20:33 | Reagovat

dík za radu, vodítko se pokusím sehnat ;) Maxík... je podle mě takový věčný štěňátko a poslouchat se ho učím už hodně dlouho, a když po něm něco chci, udělá na mě "psí oči" a neposlechne. je to roztomilý :-D ale i tak by měl poslouchat. pokusím se s tím něco udělat ;-)
jinak pohybu -toho on má dost :D

37 Hafí ♥ Hafí ♥ | Web | 11. března 2012 v 20:08 | Reagovat

juuuu.. krásný fotky, a ptochazka mohla být taky skvělá :). Ty lesy vám tam tak závidím. Já miluju procházky do lesa, ale nejbližší les je asi tak 4km daleko.. a potom ještě jít do toho lesa, to by bylo na dlouho.. až moc dlouho.. teda né že by to vadilo, občas tam zajdem, ikdyž jak tak nad tím přemýšlím tak to je dál než 4 km.. když chci býz "opravdu" v lese..
to "překvapení" musí být taky dobrý. :) Já chodím na procházku do vedlejší vecnice a tam když vylezu na kopec k vysílačům, tak vidím skoro celou Svitávku (vecnicu kde bydlím).je to krásnej výhled, když jsem to viděla poprvé tak sem tam stála čuměla kdoví jak dlouho :D .. a pokaždý kryž tama jdu tak se musím "kochat" :D
jinak vy jste ještě neměli jarní prázdniny :D

38 Terýsek Terýsek | Web | 18. března 2012 v 20:55 | Reagovat

Je nádherný,procházky s nimi jsou nejlepší,bez nich už si to ani nedovedu představit :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.