Náboženství a víra

30. června 2012 v 18:12 | Das |  Výkřiky myšlenek
Nedávno jsem byla poprvé v kostele na mši, třebaže jen kvůli křtinám neteře. Upřímně, mám z toho docela smíšené pocity. V Boha nevěřím, ale považuji se za křesťana.* Ale nakonec mi došlo, že jsem si z kostela odnesla především pozitivní pocity.

Druhů náboženství je přemnoho a věří se v jednoho či více bohů. Náboženské názory jsou rozdílné.
Například džinisté praktikují nosení závoje, aby nevdechli hmyz a neuškodili tak ničemu živému. Také jsou vegetariány. Rastafariáni nepožívají alkohol ani maso, kombinují prvky židovství a křesťanství a v ne poslední řadě i islámu.

Na mši se mi líbil ten jednotný celek, zpívání a varhany. Všechno tohle vyvolává příjemný pocit sjednocení. Na druhou stranu, jednu chvíli jsem se cítila, jako kdybych byla s vymejvači mozků. Já prostě nedokážu věřit, že někdo stvořil život a že ovládá naše životy. Když známe fakta vzniku světa a víme, že se člověk vyvinul z opic, těžko uvěřím, že za sedm dní stvořil svět Bůh.
Ačkoliv zaujímám tento postoj, proti církvi nic nemám. I nevěřící by podle mě měli mít úctu ke kostelu a ke knězi (aj. představitelům náboženství) a respektovat věřící.

Křesťanství neklade na své věřící takové nároky - nikdo je nenutí se x-krát denně modlit nebo obětovat krávu z vlastního stáda. Náboženské fanatiky nemusím, ale je to jejich víra a já jim ji nebru.

Náboženství a víra jsou pro mě dvě rozdílné věci, i když mají mnoho společného. Mám víru, když věřím v uzdravení, zlepšení světa, .. Naopak náboženství je všechno s bohy nebo uctívání a modlení se k někomu / něčemu.

Někdy k uzdravení pomůže i bojovnost, víra v to, že se uzdravíme. Jakmile v něco přestaneme věřit, je menší šance, že to dokážeme. Pokud tedy vážně nemocný věří v uzdravení nebo věří v Boha, že mu pomůže a dodá mu sílu, je to jen dobře.
Ale především, musíme věřit v sami sebe.


*(edit 6.7.2012)
Komentáře mě upozornily na to, že si v této větě velmi protiřečím. Lituji, že jsem při psaní článku tuto část více nerozepsala a více nevysvětlila, jak to cítím.
Upřímně - moc se v sobě nevyznám. V Boha nevěřím, ale někdy mám období, kdy ano. A nemusí to být období, kdy se děje něco zlého. Možná, že to není Bůh, ten, v koho věřím, nevím. Ale myšlenkově je mi nejbližší křesťanství, i když je to (občas) vymývárna mozků. Asi jsem článek na toto téma měla napsat až když si budu jistá, v co věřím. Omlouvám se, že se v tomhle neumím vyjádřit. Snad toho někdy v budoucnu budu schopna.
 


Komentáře

1 Chii - chan Chii - chan | Web | 30. června 2012 v 18:38 | Reagovat

Věřit v sama sebe je vůbec ta nejtěžší Víra. Ale pomůže nejvíce. :)

Já se počítám mezi nevěřící, ale věřící samozřejmě respektuju. Věřím zkrátka v něco jiného.

Je dobře, že v kostele cítíš i něco jako sjednocení. Já jsem se zasekla jen u toho pocitu alá setkání s "vymejvači mozků". :)

2 ♥Mája ♥Mája | Web | 30. června 2012 v 22:19 | Reagovat

mě jako křesťana těší,že z toho máš aspoň pozitivní myšlenky :))

ale samozdřejmě sem toho názoru,ať si každý věří v co chce,já věřím v Boha...
ale můj názor je takový,že z opice se člověk opravdu nevyvinul,není to fakt,říkali nám o tom i na nějaké odborné přednášce(ale nechci se tu s nikým dohadovat,prostě tak to beru já )

ale musím se přiznat, že v kostele se taky někdy cítím,jak kdyby tam na mě mluvili čínsky :D prostě někdy to tak nedokážu vnímat,nedokážu pořád vnímat to,co říká kněz/farář ,myšlenky mi jdou vždy někam jinam (kdyby mě teď šlyšela učitelka náboženství, tak mě z tama vyhodí :D )
ale tak Boha hledám hlavně sama v sobě ;)

3 Qliz Qliz | Web | 30. června 2012 v 22:41 | Reagovat

Já sem nikdy nevěřila v Boha a něco podobného, ale prostě .. respekt k tomu mám.Jak píšeš v posledním odstsvci, já když si třeba něco hrozně moc přeju a chci aby mi to vyšlo tak se pomodlím, ale nikdy sem to nebrala tak vážně.Někdy to vyšlo, někdy zas ne.
Zatím jsem byla jen ve 2 kostelech, ale jenom podívat, na mši sem nikdy nebyla.A že by mě to zas nějak lákalo to také ne.Spíš se bojím co od toho očekávat.
Jinak hezky napsaný článek :)

4 Marci :) Marci :) | Web | 1. července 2012 v 10:42 | Reagovat

I to je někdy pokrok! :-D

Já v Boha věřím, do kostela ale chodím jak kdy. Většinou tak pětkrát do roka :-D
Babička je hodně věřící, je křesťan samozdřejmě, v pátek nejí maso, každou neděli a pondělí je v kostele a pořád se modlí.. snad i za mě! :D
Je to takové.. prostě jak kdo v co věří, ale s tím kdo stvořil svět je to záhada - pro mou babičku ovšem ne :-D

5 Dendomačiatko Dendomačiatko | Web | 1. července 2012 v 11:05 | Reagovat

Za prvé, veľmi pekný článok, ktorým neurážaš a nepohoršuješ obe strany. A to je to najdôležitejšie, treba to akceptovať. K tejto téme sa však nerada vyjadrujem, pretože cirkev sa mi hnusí. Nemám nič proti veriacim ľuďom a ani nerobím rozdiely medzi veriacimi a neveriacimi, ale čo sa týka cirkvi, z tej je mi zle. Zoberte si napr. vojny - dovolím si tvrdiť, že skoro všetky vznikali a vznikajú najmä kvôli náboženským rozdielom. V cirkvi kolujú neskutočné peniaze, ktoré sa aj tak usadia v peňaženkách tých ,vyššie' postavených. Pre pápežov, kňazov atď. to podľa mňa ani nie je o viere, ako o tom, že si čo najviac nahrabú, je to niečo ako politika. Veď kto má v dedine najkrajší dom?! Toto je to jediné, čo mi na cirkvi vadí, ale ako som spomínala, proti veriacim nič nemám, je to každého osobná vec, pre čo sa rozhodne. Iné ale je, keď už odmalička za niekoho rodičia rozhodujú...

6 Iv. Iv. | Web | 1. července 2012 v 11:55 | Reagovat

Je to krásný článek, Das. Vždycky tě budu obdivovat a tiše závidět, za to, jak skvěle píšeš..')

Já to měla v dětství těžké, mamčina strana rodiny mě do kostela a náboženství, doslova nutila, za to od taťky a jeho rodiny, Jsem slyšela rozdílné názory. Vyrostla jsem tak, z části jako křesťan a jako dítě chodila do kostela.
Já nikomu jeho náboženství neberu, ale souhlasím s tebou. Nedávno, když jsem musela jít po dlouhé době do kostela -křtiny-, mi přišlo, že je to sice takové pěkné, ale..Je to všechno jedno velké vymývání mozků o tom, jak Bůh stvořil svět, Adama a Evu a všichni ho máme uctívat-blbost.

Tomuto nevěřím, ale samozřejmě nikoho neodsuzuji, za jeho názor.
Ač jsem stále mírně dostrkována k víře v Boha, už se sebou nenechávám mávat. Žiju v tom, že na tomto světě asi sami nejsme, ale žádný Bůh, to rozhodně není.
Ať to z ní sobecky sebevíc..nejvíc věřím v sebe sama..:D.

7 Chii - chan Chii - chan | Web | 1. července 2012 v 13:18 | Reagovat

Vidím, že ty ses na rozlučce taky zrovna moc nenudila. :D Tahat někoho, kdo je na šrot, je těžší, než to vypadá, s tím mám zkušenosti. :D
P.S.: Děkuji za gratulaci. Nápodobně. :)

8 Denny Denny | Web | 1. července 2012 v 14:01 | Reagovat

Já jsem na mši též byla. Mně to tedy nepřešlo jako nějaké vymývání mozků, ale spíš takové "informování". Ale znovu by jsem na ni nešla.

Jo a dávám si tě do oblíbených, takže začni víc psát, ať mám co číst. :D

9 Iv. Iv. | Web | 2. července 2012 v 9:22 | Reagovat

To je hold ta moje lenost..A děkuju..')

Jéj..Můžu vědět, co se stalo? O.o
Já právě před chvílí došla z procházky, jsem byla s Andym u řeky, ale tam všude kopřivy, takže mé kraťase a tílko..moc neuspěly..:D
Jo, ale já to nějak neřeším. Není to ještě hrozné, občas se mi zamotá hlava, ale to po chvíli přestane, jsem k tomu doktorovi dneska nejela, na kožním nebylo volno a ty prášky ještě nějaké mám.
Ano, píšu..^^. Mě bavilo psaní už před tím, ale nějak jsem to nezveřejňovala. Nicméně, když jsem "spadla" do 1D, tak jsem začala psát různé fan fictions s nimi..)

To znám, já si vždycky u toho naběhám a všechno kolem je mokré, jen Andy ne..Pak ho vždy chytneme a vylijeme na něj konvu  plnou vody..:D
Jéj..tak to nechceš..:DD

10 Iv. Iv. | Web | 2. července 2012 v 11:47 | Reagovat

Jak máš snížený obsah železa, nebo jaké prášky?
Ou..Tak to mě mrzí, ještě, že se nic nestalo.

No co, doštípaná od komárů, poprlená..číím dál lepší..:D
Vůbec nevím, teď nějak nebyl čas vyfotit něco, vždy jsem zapomněla foťák, ale..Pokusím se..)

11 Taychi Taychi | Web | 2. července 2012 v 16:28 | Reagovat

Abych pravdu řekla, ta já věřím v to, že možná něco je nějaký Bůh, ale nic nestvořil, jen nad námi prostě dohlíží. Co se týče náboženství, tak nevyznávám žádné, protože nemám potřebu se za boha modlit, stačí když mu uvnitř sebe sama věřím. Křesťanství se mi zprotivilo díky mé babičce, díky které jsem křtěná(Klára Gabriela). Taky mě chtěla vidět v náboženství, ale to se jí nepovedlo. už od mala jsem do kostela chodila, každou neděli, kdy jsme s tátou u ní byli jsem vstávala v sedm, tedy ona mě budila, abychom šly do kostela(táta se tomu vyhnul, protože musel pracovat na zahradě). Já to brala spíše jen že si zazpívám a potřesu rukou s ostatními občany vesnice, jinak nic víc. Prudilo mě, jak chtěla modlitbu večer a při každém jídle. Dostala jsem i knížku modlitbiček, ale tu jsem roztrhala. Jako starší jsem se začala bouřit a tak kolikrát celou neděli se mnou babička nemluvila, protože jsem nechtěla do kostela. Navíc to bylo samé pánbíček to vidí apod., ale to, že našim pomalu ale jistě chtěla zničit manželství, to pánbíčka nezajímalo. Křesťanka to byla a to teda dost. Nelíbí se mi taky některé postoje. Nemám ráda fanatiky, ale jinak ať si každý věří v jakékoliv náboženství. Pro křesťany je prý špatný leváctví. Jsem levák a jako malou mě babička chtěla přeučovat a zkoušela to, jenže pak jí to moje máma zatrhla. Myslím, že křesťanství by mělo tolerovat odlišnosti. Vždyť křesťané ve starověku byli sektou a byli pronásledováni. Taky se jim to nelíbilo. Není problém v tom náboženství, ale v lidech, jako vždycky. Prostě můj názor je dost chaotický. Neumím ho vyjádřit. Pardon.

12 Skříteček2 Skříteček2 | Web | 2. července 2012 v 21:43 | Reagovat

Můj názor na Boha, víru a všechno kolem je takový, že lidé neuměli být volní a potřebovali někoho, kdo by jim říkal, co mají dělat. A v dnešní době je církev výmývání mozků. :-?

13 Victoria Victoria | Web | 3. července 2012 v 15:21 | Reagovat

Nic se nemá přehánět - ať už se to týká víry nebo čehokoliv jiného. A můj osobní názor, je že každý člověk by měl v něco věřit a taky, že v něco věří ať už tvrí cokoliv. Je pak už úplně jedno jestli věří sám v sebe v Boha, v Alláha nebo má svůj osobitý tyl víry nicméně víra je to co nás vede dál. Ať už veříme v cokoliv...

14 Peťule Peťule | Web | 3. července 2012 v 22:33 | Reagovat

Ano, víra v sebe je ta nejtěžší, která může být.

K náboženství asi tak... jsem ateista. Věřím, že něco mezi nebem a zemí může existovat, ale nevěřím v boha...

Křesťanství, Jehovisti... a podobné náboženství jak Islám jsou podle mě nesmyslné, kdybych se měla o náboženství více zajímat určitě by to byl Buhdismus, Hinduismus.. nebo nějaké takovéhle.. které neubližují.

15 Kaya* Kaya* | E-mail | Web | 4. července 2012 v 9:42 | Reagovat

Ja neuznávam cirkev ale verím v Boha.
Ale pretože som z katolíckej rodiny,MUSÍM chodiť každú nedeľu do kostola a počúvať príbehy vymyslené(poupravené) ľuďmi.
Och a inak áno,psík je zase Maltezáčik :)

16 Karol Dee Karol Dee | Web | 4. července 2012 v 10:45 | Reagovat

jestli v něco věřím, tak v lidskou psychiku a sílu mozku, který je schopen přesvědčit člověka o čemkoliv. Bůh je podle mě jen výmysl, ale pokud v něj někdo věří, tak prosím.

17 Katara Katara | Web | 4. července 2012 v 13:11 | Reagovat

Já jsem sice pokřtěná a někdy by se i dalo říct, že věřím, že něco jako "Bůh" existuje. Ale když jsem se předevčírem jen tak odhodlala kouknout do Bible, co ji máme doma a přečetla jsem si první stránku, měla jsem dost. Souhlasím, možná "Bůh" stvořil člověka a zvířata, ptáky, atd. Ale rozhodně NEstvořil vesmír a hvězdy. Vždyť v době, kdy byla Bible napsaná, si lidé mysleli, že Země je placka :) .. Věřícím samozřejmě jejich víru neberu. Taky věřím, ale spíše v něco, co je možné - pro mě. Určitě se k někomu mohl snést "Bůh" a promluvit k němu... Ale v dnešní době - to se tomu jen směju. To by si dal..
A jinak jsem na tom podobně jako ty. Taky jsem byla v kostele po dlouhé době a odnesla jsem si odtamtud dosti smíšené pocity. Většinou jsem tam ale byla na pohřby, jednou na křtiny. Je zajímavé poslouchat ty věci, co farář mluví, akorát jsem se cítila trochu přiblble, když začali lidé mluvit modlitby a takové to, a já netušila, co mám mluvit! :|

[16]: Bůh ve skutečnosti vlastně není výmysl. Teď mě to napadlo - my si ho akorát přejmenováváme, třeba. Koukni se, jestli jsi ještě neviděla, film "Tajemství". Je to dost poučné. Ale zase souhlasím s tebou ohledně mozku. Síla myšlenek bývá někdy až nebezpečně silná, když se na něco upřeme a přejeme si to, tedy, myslíme na to stále. Mozek a jeho myšlenky, to je nebezpečně silná věc, kterou se někteří masakreři v našich dějinách naučili správně ovládat..!

18 Katara Katara | Web | 4. července 2012 v 13:12 | Reagovat

[17]: Možná si někdy protiřečím, tak za to se omlouvám. Doufám, že to nezní příliš pomateně :)

19 Marci :) Marci :) | Web | 4. července 2012 v 20:28 | Reagovat

A to Mariku ani neznáš osobně, je to úžasná dámička :-)
Nožku má dneska v pohodě, šlacha je krásná a čistá, jenom potřebuje momentálně kováře protože se jí udělal malinký roštěp na kopytě, snad to zítra stihne a dojede :) :/ ...

20 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 5. července 2012 v 13:18 | Reagovat

"V Boha nevěřím, ale považuji se za křesťana" a jinak jsme v pořádku????????????????

21 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 6. července 2012 v 13:23 | Reagovat

Děkuju :).

Ale křestaství není ani o rodině ani o kostelu, ale o tom co citíš ty :).
Moje rodina například křestantví nesnáší a já? :-D  :-D

22 Sašenka. Sašenka. | Web | 6. července 2012 v 13:42 | Reagovat

Nevěříš v boha? My třeba věřící nejsme, ale já na takové věci věřím. do kostela jsem vždy chodila s tatkou,když jsem byla malá :)

23 cute-dagger cute-dagger | Web | 6. července 2012 v 14:37 | Reagovat

Každý z nás potřebuje mít v něco víru, potřebuje mít nějáký svůj "smysl pro co žít." A někdo nám ho musí říct, většina věří v boha, někdo v UFO, někdo v posmrtný život, věříme v cokoli. Já věřím v mnoho věcí, v boha, v posmrtný život, v UFO, v satana v duši, v cokoli co je v dnešní době samozřejmostí.

Nechápu, co myslíš tím že se "považuješ za křesťana ale v boha nevěříš."
To je jako jsem řekla... Nevěřím v satana ale jsem satanista, nemám ráda Metal ale jsem metalista,... prostě to nedává smysl :D

Kostel..je to kouzelné místo.. uklidňuje :) Mám v něm pocit čistoty...

Jinak je to hezky napsáno. :)

24 cute-dagger cute-dagger | Web | 6. července 2012 v 16:27 | Reagovat

Díky:)

25 Sašenka. Sašenka. | Web | 6. července 2012 v 16:39 | Reagovat

fakt? Jakou máš barvu vlasů? :) A jinak děkuji.

26 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 6. července 2012 v 16:56 | Reagovat

Tak fajn :).
No řeknu ti co mě naučili lidé od nás ze skupiny "Křestanství není náboženství, je to přátelství Kristem." Mluvíme s Ním a On s námi.
Pokavad souhlas, tak křestan, pokavad ne, tak sympatizátor s vírou :-D. Problém jednoduše vyřešen :-D  :-D.

27 Sašenka. Sašenka. | Web | 6. července 2012 v 18:36 | Reagovat

aha, tak to potom jo :)

28 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 6. července 2012 v 22:42 | Reagovat

Tak to nejsi křestan ani omylem a máš k tomu pěkně daleko -.- .

29 ♥Mája ♥Mája | Web | 7. července 2012 v 11:24 | Reagovat

mě to nedocházelo poslední den školy :D
děkuju :).. a ty taky ;)

vždycky když jsou nějaké články o víře,najdou se tu skupiny lidí ,kteří to buď kritizují a nebo mají jiný názor.
I když teda asi nejsi věřící,těší mě,že máš ke křesťanství nejblíž.. ale nechci tě tu nějak zatěžovat svojima křesťanskýma názorama ;D

30 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 7. července 2012 v 11:56 | Reagovat

Ale nic méně jsem ráda, že existují i lidé, co nechtějí všechny kostely vyhodit do vzduchu :-D :-D.

31 May May | Web | 26. srpna 2012 v 19:11 | Reagovat

S posledními 3 odstavci 100% souhlasím.
3. článek od shora je už ale něco jiného. Fakta vzniku Země a člověka? Počkat.
Byly nalezeny kostry, to jo. Ale určitě ne všechny.
Jde o to, že teorií o vzniku země je spousta. Jenže, polož(me) si otázku: kdo z nás u toho vzniku země a člověka byl? Nikdo. Tudíž neexistuje ŽÁDNÝ 100% důkaz, že to bylo tak či onak. Všechno co děláme je jen to, že ODHADUJEME.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama