Julské Alpy - Zgorni Martuljkov

29. října 2013 v 21:34 | Das |  Já a moje kecy
Už jsem se tady zmiňovala, že jsem se díky mé milované škole podívala na Slovinsko a do Chorvatska. Také jsem slibovala, že se tu objeví článek a plno fotek, což se teď snažím splnit. V tomto článku se budu věnovat pobytu v Julských alpách. :)

Den první

V ranních hodinách 3.9.2013 náš autobus dorazil do slovinského městečka Kranjska Gora, které je proslaveno Světovým pohárem ve sjezdovém lyžování. Náš autobus byl samozřejmě lepší než ten druhý. Ostatním dvěma třídám jsme se vysmívali, jejich bus rozhodně luxusně nevypadal. :D Měli jsme možnost se ještě trochu prospat, najíst se a protáhnout si nohy než se vyrazilo na první výšlap.

Kranjska Gora

Nejdříve jsme prošli městem, ze kterého jsme pokračovali po cyklostezce, ale brzy se nám civilizace ztratila z očí a my stoupali lesem po úzké pěšině či schodišti. Nacházeli jsme se v Triglavském národním parku. Také jsme přešli pár potůčků, kde proběhlo první focení tříd a skupinek. Potkali jsme několik vodopádů, ale ty byly nic proti našemu cíli - vodopádu Zgornji Martuljkov.

Rychlé tempo našich profesorů v čele nebylo nic neobvyklého.

Úzké pešinky naši skoro stočlennou tlupu zpomalovali.

Nelíbilo se mi, že jdeme pohromadě velká banda, ale nakonec to zas tak hrozné nebylo, někdo šel rychleji, někdo pomalu a většinou jsme se rozdělovali na dvě party. Po delší době jsme dorazili k chalupě, která nejspíše byla hospodou. Tady jsme si odpočinuli, doplnili zásoby vody a na dvě party vyrazili k vodopádu. Já šla až v té druhé, což mi ale vůbec nevadilo. Venku totiž bylo pořádné vedro, takže jsme se spolužáky poseděli ve stínu a užírali ze zásob jídla druhých.

První božské výhledy na sebe nenechaly dlouho čekat.

Vyrazili jsme po cestičce kolem malé chaloupky, do které byly vyryty jména a data, což mě docela dost zaujalo. Cesta dál byla ale docela náročná, takže jsme ani moc nemluvili, navíc náš pan profesor nasadil drsné tempo s tím, že: "Do kopce se chodí rychle, odpočívá se na rovině!". Pěšinka se vlnila mezi stromy, skalisky a roklemi. Netušili jsme, co nás čeká, dokud jsme to neměli přímo před sebou. Brzy nám nestačili jen nohy, ale museli jsme si pomáhat i rukama. Trochu jsem se zděsila, když jsme zjistila, že poslední kus cesty opravdu polezeme po skalách a oporou nám budou skoby a připevněná lana.

Dřevěná budova s nápisy

Nakonec nebylo tak těžké dostat se až k vodopádu a musím říct, že to opravdu stálo za to, nevzdat se. Mimo jiné jsme byli dost vysoko, takže jsme měli krásný výhled, ale hlavně samotný vodopát byl krásnou dominantou místa. Z velké výšky se k nám řítila průzračná voda a kvůli větru jsme si museli zapnout větrovky až ke krku, i když jsme se předtím pohybovali jen v tričkách.

Zgorni Martuljkov

Kamarádka do vody nedopatřením spadla, což jí provázelo celou exkurzi, protože si to všichni moc dobře pamatovali. Bylo nám dopřáno dost času na fotky jak přírody, tak lidí. Cesta zpět byla horší, už jsem vyhrožovala, že mi nahoru budou muset nosi jídlo, protože dolů prostě neslezu. Nakonec jsem úspěšně zvládla i to. Cesta zpět k autobusům byla uvolněná, ale moje kolena málem nepřežila prudký kopec dolů, který jsme scházeli.

Ten pocit, když si fotíte kamínky a do záběru vám šlápne učitel..

Naskákali jsme do autobusu a vyrazili do 70km vzdáleného kempu Zlatorog, kde jsme měli strávit následující tři noci. Po příjezdu začal boj o nejlepší místa na stany. Naše čtyřčlenná parta s sebou vezla jeden stan na lidi a druhý na zavazadla, což se nakonec ukázalo jako skvělým řešením. I místo jsme si zabrali dobře - pro elektřinu jsme museli chodit do umýváren, protože byla drahá, ale my měli za sousedy čecha s dredama a karavanem, kterému nevadilo, že jsme se "napíchli" k němu. Kemp byl nic moc, ale umístění u Bohjinského jezera bylo dokonalé. Absolvovali jsme první vaření v ešusu a dokonce i naše výtvory bez negativních následků snědli. Bolavé nohy toužili po odpočinku, a tak jsme poznávání spolužáků z jiných tříd nechali na druhý den a šli poměrně brzy spát, však večerka byla již v deset hodin.

Rozhodla jsem se exkurzi rozhodit do více článků, protože by málo kdo tak dlouhý článek četl, i kdybych oddělila Slovinsko od Chorvatska, takže se můžete těšit někdy příště na den druhý. :)

Komentáře

1 Lucy - czechdogs.weebly.com Lucy - czechdogs.weebly.com | 31. října 2013 v 21:13 | Reagovat

Wau, ta příroda je naprosto dokonalá. Je super, že takhle cestujete se školou :) Už se těším na pokračování!!!

2 Skříteček2 Skříteček2 | Web | 1. listopadu 2013 v 16:20 | Reagovat

Ty výhledy musely být vážně úžasné. Cestu vám teda moc nenávidím, ale jak je vidět, asi to stálo za to. Fotka s šutříky a botou učitele je k nezaplacení. :-D Měli jste štěstí na sousedy v kempu, to se jen tak nepoštěstí. :D

3 Victoria Victoria | Web | 1. listopadu 2013 v 23:43 | Reagovat

To je nádhera, nejsem sice nijak nadšená turistka, ale tohle je opravdu krásné, těším se na další články.

4 katuj-kaa katuj-kaa | Web | 2. listopadu 2013 v 15:04 | Reagovat

Vždycky jsme se chtěla do Slovinska podívat :) Nejvíc se mi líbí ten vodopád, určitě ten výšlap stál za to, i když jste potom museli být úplně zruinovaný :D

naše škola pořádá pouze projekt Comenius, což je takový výměnný pobyt, díky tomu jsem se podívala do Turecka! Nejlepší zážitky prostě :)

Jsem ráda, že se ti moje fotky líbí, to člověka potěší, ty fotíš taky úžasně jo a ten pocit, že mi někdo nečekaně "vstoupí" do záběru znám moc dobře :D

5 Katujka Katujka | Web | 2. listopadu 2013 v 15:05 | Reagovat

Komentář výše je ode mě, často si spletu blogy, tak aby ses nedivila.

Ještě k tématu - už se těším na další články z "exkurze" :D

6 Iris Iris | E-mail | Web | 3. listopadu 2013 v 10:39 | Reagovat

fotky jsou naprosto dokonalé, já chci taky do Alp, snad se někdy podívám :-)
učitelova noha nemá chybu :D

první božský výhled je úžasný, ten mrak vlevo vypadá, jak kdyby jsi ho tam domalovala :-D

7 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 6. listopadu 2013 v 7:36 | Reagovat

Kdybychom šli s našimi učiteli, nadávali by na nás, že jdeme moc rychle.... máme takové lenivce :DDD

Ty mraky vypadají na fotkách zajímavě, jsou krásně vytvarovaný :))

8 Skipa Skipa | Web | 14. listopadu 2013 v 14:13 | Reagovat

Úžasné fotky :-) Je skvělé, že máte vůbec takovou možnost se školou někam jet :)

9 Monys Noimy Monys Noimy | Web | 15. listopadu 2013 v 23:45 | Reagovat

Upřímně ti závidím, taky bych jela někde na školní výlet ale my jako čtvrťáci nemůžeme jezdit nikde :D ano do divadla jsem nemohly :D nejlepší se mi libil komentář k fotce jak ti šlápl do záběru učitel na těch kamínkach :D ale pěkné fotky uplně takové čisté prostředí :D není jak u nás v Ostravě :D

10 Jan Jan | E-mail | Web | 8. srpna 2014 v 9:41 | Reagovat

Nádhera :) Letos se sem chystám, chci vidět  Kranjska Gora - to musí být nepopsatelný zážitek :)http://www.lumik.cz/dovolena/pruvodce/slovinsko-kranjska-gora/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.