Julské Alpy - Rodica

19. prosince 2013 v 22:20 | Das |  Já a moje kecy
Po delší době přicházím s povídáním o mé školní exkurzi do slovinských Alp, tentokrát ze dne číslo dvě. :)

Ráno bylo zmatené - obléct se, vyčistit zuby, uvařit čaj, dojít pro pitnou vodu na cestu (povinně minimálně 2 litry), nasnídat se a sbalit bágl. Pravda, čaj jsem si vypít nestihla a vyběhla jsem s rozvázanýma pohorkama, ale těšila jsem se kam se podívám.

Prvním cílem byla kabinková lanovka, která nás vyvezla na Vogel do výšky 1535 m.n.m. Bohužel byla hustá mlha, takže výhled veškerý žádný. Pak už jsme pokračovali hezky po svých. Cesta byla náročná, do prudkých kopců po štěrku. Musím ale říct, že jsem se držela statečně s první půlkou výpravy. Potkali jsme paní venčící kavkazského ovčáka, na kterém jsem mohla oči nechat. Tam v horách se musí mít úžasně. (Taky že mu to moc slušelo, ale mně přišlo blbé si ho fotit.)

Samozřejmě jsme sem tam vyslechli nějaký ten zeměpisný výklad od profesorů. Mlha se už trochu zvedala, ale vrcholky hor byly neustále zahalené. Po pár hodinách chůze a krátkých odpočincích přišel čas na nejdelší pauzu, kdy jsme vybalili svačiny (většinou sušenky nebo chleby s paštikou).

Každý není zvyklý chodit po horách, a tak jsme si mohli vybrat, jestli se oklikou vrátíme do kempu a nebo budeme pokračovat na horu Rodicu. S kamarádkama jsme se rozhodly pro delší variantu, přece něco zvládneme! A taky, že jsme nelitovaly.

Tahle fotka se mi tak zalíbila, že ji mám jako tapetu na ploše. O:)

Jelikož mi bylo předchozí den pořád vedro, tak jsem bundu nechala ve stanu, čehož jsem pak litovala. Někdy stačilo tílko a stále nám bylo vedro, ale vítr občas pěkně fičel, hlavně ve vyšších polohách. Učitelé vyprávěli jak tu minulý rok narazili na kamzíky, ale ty jsme bohužel nespatřili. Zato jsme doslova kličkovali mezi kravincema a nakonec zahlédli alespoň ty krávy. Já pořád ale nemohu pochopit, co v takové výšce dělaly. :D

Okolní hory byly opravdu pastvou pro oči. Já jsem si vlastně tímto výletem splnila svůj sen, vždy jsem chtěla vypadnout někam do hor a chodit na tůry. Tady jsou ale stezky docela dost náročné, často jsme si museli pomáhat rukama, abychom přešli kamenitou část cesty. Na druhou stranu jsme potkali skupinu, ve který jeden člověk nesl v takovém tom ranci na zádech malé dítě - mají můj obdiv!

V téhle části jsme se už dost rozskupinkovali, každý si šel vlastním tempem. Poslední kopeček na Rodicu jsme vyfuněli všichni, ačkoliv jsem se musela hodně přemáhat, abych neustále nezastavovala. Nahoře byla nejdříve pořádná mlha, a tak jsem foťákem moc necvakala.. Zdolali jsme vrchol 1950m.n.m. a na ruku si otiskli razítko s tímto nápisem a zapsali se do "knihy", která byla na místě. Dokázali jsme to a všichni další turisté to budou vědět! :)

Výhled z Rodicy- dokonce jde vidět i Bohinjské jezero

Cesta zpět byla veselá, víceméně jsme se vraceli stejnou cestou. Jen jeden spolužák si poranil kotník, což profesor později komentoval slovy, že už neví, na co ty holky balit. :D Naše parta se ještě svezla lanovkou, jelikož nás kolena bolela už tak dost a nechtěli jsme to zhoršovat chůzí z prudkého kopce.

Po výstupu z lanovky jsme ještě zdolali malý kopeček k památnému kříži se zvonem. Dala bych sem fotku, ale nechci uveřejňovat detailnější fotky mých spolužáků. Pro představu se můžete podívat sem.
Nakonec jsme se zas svezli kabinkovou lanovkou. Mlha se ztratila, a tak jsme se konečně mohli pokochat výhledem a to i prasátko (ten) Zdena.

Zdena, který nás doprovázel všude a my jsme byli svědky jeho křtin, je maskotem vedlejší třidy (bandy skvělých lidí).

Výhled z Vogelu bez mlhy

V kempu jsme si uvařili pořádné jídlo a šli vyzkoušet vodu v jezeře. Bylo tam nádherně! Trochu jsme se opálili a i zaplavali, ačkoliv z té vody měl člověk skoro omrzliny. Samozřejmě tam vždy byl nějaký dozor, ale nic se nám nezakazovalo, jen se ozvalo pískání, když jsme plavali moc daleko. (Ano, jak na kachny. :D) Tady také započaly první z kohoutích zápasů a jiné vodní bitky. Měli jsme se prostě skvěle, jak já bych se tam vrátila! Večer jsem obdivovala ty talentovanější, kteří předváděli, co umí s kytarou. Samozřejmě jsem poznala spoustu moc fajn lidí, se kterými se bavím do teď. :)

Pokus o panorama. :D

Snad se brzy můžete těšit na třetí den strávený v Julkách, kdy jsme se vydali podél řeky Mostnice. Malá skupinka vyrazila na horu Komarču, ale většina účastíků dopřála odpočinek všem svalům a zvolila kratší výlet jako já. :)