Žánr: beletrie faktu
Vydáno: březen 2009
Nakladatel: Mladá fronta
Vazba: vázaná
Počet stran: 224
Anotace: Drsná "beletrie faktu" o osudech nezletilých prostitutů.
Zkušený publicista, scenárista a režisér Cyril Valšík se v letech 1992-2002 pustil do odkrývání tématu prostituce nezletilých chlapců v Česku. Výsledkem je "beletrie faktu", mimořádně silná a čtivá próza postavená na tvrdých faktech. Dramatické, často tragické příběhy dětí nejen ze sociálně slabých vrstev jsou popsány s filmařskou dynamikou, autor při zobrazování tohoto smutného i odpudivého světa hovoří jazykem mladých prostitutů a nekompromisně zobrazuje i samotné sexuální služby.

Veronica Rothová - Divergence

6. dubna 2013 v 11:30 | Das
Žánr: sci-fi, dystopie, Young adult
Vydáno: květen 2012
Nakladatel: Albatros Cooboo
Vazba: vázaná
Počet stran: 344

Anotace: Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka - úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Hanina Veselá - Mrakulin Grimoár

23. ledna 2013 v 20:12 | Das
Mrakulin grimoár Hanina VeseláŽánr: Fantasy
Vydáno: 2007
Nakladatel: Wolf Publishing
Vazba: Paperback
Počet stran: 256

Anotace: Soupis trampot Mrakuly, nedoučené kouzelnice a magnetu na průšvihy v jednom. Mrakulina adresa: Domek z trollích karet, konec vesnice Světavy. Mrakuina práce: Vylupování hrobů.
Mrakulin drahoušek: Isteran (upír). Mrakulin další drahoušek: Kobližka (morče). Mrakula ráda: Spánek (ale ne včný), jídlo (dobré), žvýkání podivek fialových. Mrakula nerada: Práci (jakoukoliv) a zombíky (speciálně jednoho). Mrakulino krédo: Pokud to jde, uteč, a když to nejde, uteč stejně!

James Rollins - Amazonie

20. října 2012 v 21:49 | Das
Žánr: dobrodružné a trochu sci-fi
Vydáno: 2008
Nakladatel: BB/art
Vazba: vázaná
Počet stran: 408

Anotace: Randova vědecká výprava vstoupila do bujné amazonské divočiny a už nikdy se neobjevila. O několik let později se z jednoho z nejnehostinnějších pralesů na světě nečekaně vypotácí její člen - bývalý voják ze Speciálních jednotek. Je na pokraji sil, je vyděšený a zbývá mu pouze několik hodin života. Do džungle kdysi vkročil s jedinou paží… a vrátil se s oběma. Úřady nedovedou tento nevysvětlitelný jev nijak objasnit, a proto vysílají Nathana Randa do neproniknutelného světa plného dosud nevídaných nebezpečí, aby se vydal po stopách svého zmizelého otce… za tajemstvím, které musí být za každou cenu odhaleno. Noční můra, která na Nata a jeho skupinu výzkumníků a ostřílených rangerů čeká, ale daleko přesahuje jejich nejčernější očekávání. Číhá na ně prastará, nevýslovná hrozba - moc převyšující lidskou představivost -, která může navždy změnit celý svět kolem temných, smrtících hranic…

Charlaine Harris: Pravá krev - Do soumraku mrtví

18. srpna 2012 v 12:59 | Das

Žánr: sci-fi, upíři
Vydáno: 2009
Nakladatel: Baronet
Vazba: vázaná
Počet stran: 296
Cena: 259 Kč

Anotace:
Sookie Stackhouse je servírkou v malém louisianském městečku. Je tichá a uzavřená, ale ne proto, že by nebyla hezká. Má totiž jednu nectnost - dokáže číst myšlenky. A to se na rande moc nehodí. Pak však potkává Billa. Vysokého a hezkého - a hlavně neví, co si Bill myslí. Přesně na takového muže čekala. Ale i on má nectnost - je totiž upír a s nevalnou pověstí.

Joy Adamsonová - Příběh lvice Elsy

21. července 2012 v 10:00 | Das
nakladatel: Knižní klub
vazba: pevná
žánr: skutečné příběhy, zvířata, Afrika
vydáno: 2009
počet sran: 272
cena: 229,- Kč

Anotace: Nesmrtelné vyprávění o neobyčejném přátelství ženy a lvice zachycuje životní osudy roztomilé, hravé Elsy - jak byla odchována lidmi a jak se postupně dokázala vrátit do náruče rodné divočiny, najít si druha a stát se matkou tří mláďat.

Melissa de la Cruz - Modrá krev

5. června 2012 v 19:51 | Das
nakladatel: BB art
vazba: paperback
vydáno: leden 2011
počet stran: 240
cena: 199,- Kč

Anotace: Mladí, krásní, bohatí… nesmrtelní Schuyler Van Alenové je patnáct. Přestože pochází ze slavné a kdysi bohaté rodiny, většina jejích vrstevníků jí opovrhuje a doma s ní žije jen přísná babička. Ke všemu se teď u ní a několika dalších spolužáků z prestižní newyorské střední školy začínají objevovat podivné příznaky - modrající žíly na rukou, náhlé vize z minulosti a chuť na syrové maso. Když je za záhadných okolností zavražděna šestnáctiletá Aggie, Schuyler a ostatní se dozvídají děsivou pravdu - nejsou tak úplně lidé… Ochutnejte Modrou krev a budete si chtít přidat!

Ursula Poznanski - Erebos

4. května 2012 v 17:23 | Das
Antonace: Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud poslouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?

Vydáno 2011/10, paperback, 320 stran, 299,- Kč, Fragment

Holly Blacková - Daň peklu

18. dubna 2012 v 20:20 | Das

Antonace:
Hrdinkou drsného fantasy románu Daň peklu (Tithe) je šestnáctiletá Kaye Fierchová, která se harcuje po světě s matkou-rockerkou, nechodí do školy, vede zvláštní řeči, zkrátka je jiná než její vrstevníci. Není divu - brzy se ukáže, že Kaye patří do tajemného světa elfů, kde se právě schyluje k nemilosrdnému boji. Román, který nedokážete odložit, dokud ho nepřečtete, je z tvůrčí dílny Holly Blackové, autorky Kroniky rodu Spiderwicků. Určeno pro čtenáře od 12 do 100 let.
Vydáno v roce 2007, vázaná vazba, 240 stran

Suzanne Collinsová: Hunger games - Aréna smrti

15. března 2012 v 19:34 | Das
Antonace:
Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hladové hry začínají... Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit? V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her - boje na život a na smrt živě přenášeného televizí. Šestnáctiletá Katniss Everdeenová, která bydlí sama se svou matkou a mladší sestrou, považuje účast ve hrách za rozsudek smrti, když se nabízí jako dobrovolnice, aby nahradila svou sestru, jejíž jméno bylo vylosováno pro letošní ročník. Katniss se ale už v minulosti ocitla na pokraji smrti - a je odbornicí na přežití. Aniž by chtěla, stává se soutěžící. Má-li však vyhrát, musí učinit řadu rozhodnutí, která staví přežití proti lidskosti a život proti lásce. Uznávaná spisovatelka Suzanne Collinsová, autorka Underworld Chronicles z žebříčku bestsellerů New York Times, představuje napínavé i filozofické, dobrodružné i romantické dílo zasazené do budoucnosti se zneklidňujícími paralelami k naší současnosti.
Vydáno roku 2010, paperback, 384 stran, 349,- Kč, první díl série

Meg Rosoffová: S osudem v zádech

6. března 2012 v 21:06 | Das

Antonace:
Co byste dělali, kdyby vás osud začal pronásledovat? Patnáctiletý David Case má od jisté chvíle pocit, že si s ním Osud pohrává jako kočka s myší. Rozhodne se proto pozměnit identitu, aby se mu ukryl. Změní si jméno, image, nakonec i odejde z domova, a zaplétá se do sítě podivných nehod a náhod. Zamiluje se do starší dívky. Má svůj život pod kontrolou? A pokud ne, kdo ho tedy má v rukou? Vynikající příběh o dospívání, přirovnávaný k slavnému románu J. D. Salingera Kdo chytá v žitě.
Vydáno roku 2010, vázaná vazba, 208 stran, 239,- Kč

Margit Sandemo: Sága Prokletých - Morová rána

24. února 2012 v 23:12 | Das
Antonace:
Světově proslulá sága Prokletých! Příběh plný tajemství, napětí a lásky. Silje je mladá dívka, která při morové epidemii přijde o všechny své blízké i domov. Je ponechána svému osudu. Když už se všechno zdá být beznadějné, život jí zcela změní náhodné setkání s tajemným cizincem... V té době ještě netuší, že se zanedlouho ocitne v blízkosti strašidelných hor a pozná pravdu o záhadných obyvatelích a jejich prokletí. Nechte se pohltit silným příběhem, který oběhl celý svět.
Vydáno roku 2008, paperback, 336 stran, 249,- Kč, první díl série

Patricia Briggs - Mercy Thompson: Železný polibek

15. února 2012 v 18:01 | Das
Antonace:
Mercy Thompsonová sice umí měnit podobu - její charakter je však pevný. Když jejího bývalého šéfa a učitele zatknou pro vraždu a vlastní lid ho nechá hnít za mřížemi, je na Mercy, aby i navzdory jeho přáním očistila jeho jméno. Mercyina věrnost je však vystavena zkoušce i z jiné strany. Vlkodlaci zrovna neprosluli trpělivostí, a pokud se Mercy nedokáže rozhodnout mezi dvěma muži, k nimž chová city, Sam s Adamem by mohli rozhodnout za ni.

Vydáno v srpnu 2010, vázaná vazba, 288 stran, 249,- Kč, 3. díl série

Bourke Anthony, Rendall John: Lev jménem Kristián

4. února 2012 v 16:46 | Das
Antonace: Podivuhodný příběh tří přátel a jejich opětného shledání v africké divočině. Když se jednoho dne v nabídce londýnského obchodního domu Harrods ocitlo roztomilé lvíče, dva poněkud ztřeštění kamarádi nezaváhali, dali dohromady peníze a roztomilou chlupatou kouli si donesli domů. A tak začalo dobrodružství lva Kristiána, který se z domácího mazlíčka přerodil v lva londýnských salonů a filmovou celebritu a nakonec se vypravil do Afriky, aby poslechl volání divočiny.

Vydáno v červenci 2011, vázaná vazba, 184 stran, 199,- Kč

Kimberly Pauley - Pijou mi krev aneb upírkou na vlastní nebezpečí

31. ledna 2012 v 20:19 | Das
Antonace: Mina vyrůstá ve zdánlivě normální rodině. Její rodiče chodí do práce, na nákupy, platí účty a sledují televizní zprávy jako jiní. Ale přece je na nich něco zvláštního - přejí si, aby byla Mina mrtvá, tedy spíš neživá. Rodiče jsou totiž upíři a Mina dostane měsíc na rozmyšlenou, jestli chce opustit kamarádky z nudné střední školy a přejít na upírskou akademii.
Vydáno v listopadu 2010, vázaná vazba, 216 stran, 199,- Kč (První díl série)

Richelle Mead - Pokrevní pouta

9. ledna 2012 v 19:33 | Das
Antonace: Vampýrské akademie pokračuje! Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného. Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnout uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí.

Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev…

Book trailer:

Vydáno v listopadu 2011, paperback, 350 stran, 249,- Kč (První díl spin-off série k Vampýrské akademii)

Rachel Hawkinsová - Čarodějnice z Hex Hall

4. ledna 2012 v 16:38 | Das

Antonace: Sophie Mercerová je čarodějka. Jenže její kouzla většinou skončí katastrofou a její poslední šancí je Hex Hall, elitní nápravné zařízení pro adolescenty Prodigia, tedy pro čarodějky, kouzelníky a řádku dalších bytostí. Sophie se už během prvního dne podaří dosáhnout prvních výsledků: získá tři mocné nepřítelkyně, zakouká se do přitažlivého kouzelníka a dostane novou spolubydlící, jedinou upírku na škole. Vedle (ne)obyčejných školních starostí bude Sophie muset čelit i zlovolné síle, která začala útočit na studenty Hecate Hall…
Vydáno v prosinci 2011, vázaná vazba, 240 stran, 229,- Kč (První díl série)

Maggie Stiefvaterová - Mrazení

22. prosince 2011 v 17:17 | Das
Antonace: Romance mezi vlkodlaky. Něžný milostný příběh prodchnutý působivou melancholií a tragikou. V lesích kolem amerického městečka Mercy Falls u kanadských hranic žijí vlci. Jednoho dne stáhnou z houpačky u nedalekého domu malou Grace. Pokoušou ji, ale vlk se žlutýma očima ji odtáhne do bezpečí. Od té doby dívku vlci fascinují, zvlášť její zachránce. Když o několik let později vlci napadnou Graceina spolužáka, chlapi z městečka vezmou pušky a uspořádají na ně hon. Ještě ten večer najde Grace na verandě svého domu postřeleného chlapce se žlutýma očima. Je to její vlk. Sam žije dva životy. Zimy tráví ve vlčí kůži se svou smečkou, v létě je na pár měsíců člověkem, než ho mráz promění zpátky ve vlka. Každý rok je však doba, po kterou může být člověkem, kratší. Sam ví, že přijde rok, kdy už na sebe lidskou podobu nevezme. Jenže ani on ani Grace se s tím nechtějí smířit, ne teď, když se konečně setkali. Jenže zima se blíží a Sam musí bojovat, aby neztratil sám sebe a taky Grace. Protože tentokrát už to bude navždy. Kniha Mrazení vyšla již ve 32 jazycích! 30 týdnů se držela na žebříčku New York Times Bestsellers a s přestávkami se do něj stále vrací.

Vydáno v březnu 2010, vázaná vazba, 343 stran, 298,- Kč (První díl série)

Catherine Fisherová - Inkarceron

14. prosince 2011 v 17:13 | Das
http://data.knizniweb.cz/book/003/447/0034475/large.jpgAntonace:Oceněná kniha pro mládež na pomezí fantasy a thrilleru. Sedmnáctiletý Finn denně bojuje o život v Inkarceronu, obrovském vězení, které má vlastní inteligenci a krutě s ní střeží tisíce vězňů. Finn si je díky znamení na ruce jist, že se zde nenarodil jako ostatní, ale přišel Zvenčí. Claudia je dcerou Správce Inkarceronu a má se vdávat; nenáviděný princ jí byl nastrčen mocichtivou královnou. Panuje totiž navenek středověká Doba - supermoderní svět se zastavil a dobrovolně se zbavil vší techniky v zájmu míru. Claudia i Finn jsou vězni svých světů - jenže vše se změní, když naleznou křišťálový klíč, který jim umožní spolu komunikovat.
Výdáno v květnu 2011, vázaná vazba, 368 stran, cena 259,- Kč

Claudia Gray - Akademie Evernight 3: Přesýpací hodiny

7. listopadu 2011 v 20:22 | Das
Antonace:
Bianca obětuje vše, jen aby mohla být s Lucasem. Po útěku z akademie Evernight, internátní školy pro upíry, najdou Bianca a Lucas útočiště u Černého kříže, sdružení fanatických lovců upírů. Bianca musí skrývat své nadpřirozené schopnosti, aby nepřišla o život. Ale když Černý kříž zajme jejího přítele upíra Baltazara, ztratí hra na schovávanou smysl. Bianca a Lucas musejí znovu prchat, a to nejen před Černým křížem, ale také před mocnými vůdci z Evernightu. Ale i kdyby utekli až na konec světa, Bianca nemůže uniknout svému osudu. Bianca celý život věřila, že jejich láska přežije vše… ale přečká i to, co musí nevyhnutelně přijít?

typ: upíři, láska, sci-fi
pro: 12+
mé hodnocení: 93%, Ačkoliv je to pěkná knížka (série), nikdy pro mne nebyla stoprocentní a asi nikdy nebude. Biancu mají samozřejmě všichni rádi, všechno se motá kolem ní a Lucase.. Je to možná takové jednoduché, ačkoliv Černý kříž a ředitelka Evernightu - Bethanyová - knihu vylepšují. Přesto mi přijde trochu strojená, občas je škoda, že spisovatelka nevěnovala více pozornosti nějakým částem a další věci, které nechci uvádět, abych nespoilerovala. :) Ale je to nádherná knížka, rychle se čte a celkově má velmi poutavý děj i se zajímavý prostředím. Rozhodně stojí za přečtení, zvláště pokud hledáte nějakou oddechovku. :)

P.S.: Trochu jsem změnila styl recenzování knih, hlavně jsem vynechala 'stručný děj', protože mne osobně vadí, když se o dobré knížce (zvláště i dalším dílu nějaké ságy) dozvím kousíčky děje, protože už se mi to nečte tak dobře..